Wednesday, April 20, 2011

Cara carik pakai shawl

Salam petang rabu!


Bila keadaan suam suam kuku kaki gajah bertukar kepada sejuk sejuk beku terasaa saungguh macam nak tido! sgt serius bila aku layan cuaca macam ni.... Astagfirullahalazim, tak boleh jadi. Tadi masa dalam meeting tentiba je big bos tanya soklan cepukmas, dia tanya dalam islam kalau suami ajak isteri ***** even isteri tengah masak macam mana ye? Isteri kena ikut cakap suami jugak ke?? Alhamdulillah jawapan yg aku bagi tu betul even dia tak berapa nak faham *al maklum la boss chiness* .... Utk renungan bersama :) aku dah jumpa bukti :

Dari Thalqu bin Ali, Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda, 

إِذَا الرَّجُلُ دَعَا زَوْجَتَهُ فَلْتَأْتِهِ وَ إِنْ كَانَتْ عَلَى التَّنُّوْرِ    

“Apabila seorang suami mengajak isterinya untuk berkumpul hendaknya wanita itu mendatanginya sekalipun dia berada di dapur.” (HR. Tirmidzi: 4/387; dinilai shahih oleh Al-Albani dalam Shahih At-Targhib: 2/199)


Yeah telah pun di nyatakan, sbb suami sygkan isteri maaa....


Islam itu kan sangat indah!


16.04.2011 Sabtu!

Lepas kenduri umah Sara, aku try la mengajak si Edat p round2 KL jap.... *2thn skali turun KL ini macam la jadi* banyak benda nak nengok n melawat, tapi pakai baju kurung je kot! Mula tu ajak dia p IKEA, dgr org cite mcm best la kan? Nampak la ada lain dari KTN ni, hehe *KTN tak ada IKEA okay!* Tapi aku cool, sikit pun tak jakun tau.

Masuk je IKEA mak datuk oiii semua benda alah nak jual... Sekecik2 semut sampai sebesar2 gajah pun ada! Sungguh ku tak faham... Barang tu pun nak jual ke?? Up to them la kan, tapi benda2 itu macam pun berderet derat la yang datang beli, huh lagi la sungguh ku tak faham!

Si Edat pelawa aku hangkut beg kunin tu... Hahaha jadahnya wey aku nak hangkut, datang bukan nak beli nya pun, suka suki limpa aku je nak menengok... Duk terpusing pusing la dalam IKEA tu, tentiba je aku nak patah balik! Hahahaha, sbb aku dah penat gler jalan dgn org ramai macam tu... Pastu sentap gler membe aku cakap.......

                               "Wey gila kau nak patah balik, ni 1 in 1 out la... Jalan kuar dia jauh lagi"


Ha rasakan kau, nak sangat jalan... Jalan la puas2, kau kan jarang dtg KL.... Cettt hampeh! Bila nampak pintu gerbang keluar aku pun buat buat mcam nak ushar sumthing, *sbb dah tahu jalan keluar dah nampak* Ngeh3, org kampung la katakan :)

Keluar IKEA terus p jalan jalan kat IKANO ke apebenda namanya, choyyyyy! Hahahaha, ala lebih kurang cam ECM gak la wey.... Si Edat ni la plak masuk 'Brands Outlet' ushar beg ngan kasut la tuh! Tak de yang berkenan mula la meroyan ke lain plak... Try shawl la kunun kunun nya, siap buat show lagi





                                                              Sumber dari yang asli

Satu tips yang terbaik, pastikan muka seiring dengan lilitan shawl itu okay!

Reti???


Larikkkkkkk.......... Si Edat kejor! Hahahahahahahaha

No comments:

Post a Comment